maandag 4 januari 2016

.No's plaat van 2015: Oondert. Ries de Vuyst

Werkelijk een schitterend album. Zo kom je ze niet vaak tegen!

West-Zeeuwsvlaamse Blues. Muzikaal op eenzame hoogte. De sfeer van Zeeuws Vlaanderen druipt er vanaf. Ik ruik de zeeklei, zie het donkere water voor me. Voel de koude wind, de regen striemen op mijn huid. Oude mannen met doorgroefde gezichten, weinig woorden en veel waarheid. En ik moet maar steeds denken aan onze lieve overleden vriendin Lien, die ook na een mensenleven buiten Zeeuws Vlaanderen geen Nederlands sprak, maar uitsluitend dit prachtige dialect. Die zeeklei gaat nooit meer van je voeten af! En ik denk stiekem aan mijn eerste vakantieliefde, die ik in Breskens heb leren kennen. We waren 11 en ik was nog groen.

Bestaat dit Zeeuws Vlaanderen uit mijn herinneringen nog? Ik moet weer eens gaan kijken.

.No

https://www.youtube.com/watch?v=mDObaZn7AWk&list=PLGMEFCfpGyOc9iWwODsVntYVooCmrCR7e

Geen opmerkingen:

Een reactie posten